Thursday, March 3, 2011

UMNO : MANA PERGI 1.3 JUTA TANAH REZAB MELAYU? Sila Jawab

Betul ke Umno kata membela Melayu?  Itulah slogan pemimpin Umno setiap kali pilihanraya untuk menipu para pengundi Melayu. Hakikatnya, Umnolah yang menjahanamkan aset orang Melayu sejak zaman penjajah hingga kini.

Umnolah Pengkhianat Melayu? Apa kata anda, semua orang Melayu? Jika berani sambutlah cabaran ini.........

"Usah cakap banyak lagi.. Umno kena perjelaskan ke mana hilangnya tanah rezab melayu yang ditinggalkan oleh penjajah Inggeris sebelum berbicara tentang Umno pembela Melayu, " kata Ahli Dewan Undangan Negeri (Dun) Anak Bukit, Ir Amiruddin Hamzah.

Beliau yang berucap di majlis Karnival Penang Harmoni di Dewan Melinium, Kepala Batas malam tadi turut meletakan kesalahan tersebut di tangan Umno yang kononnya menjadi nadi perjuangan orang Melayu tetapi sebenarnya pengkhianat.

Selepas penjajah pergi, orang Melayu mempunyai 3 juta hektar tanah rezab melayu di seluruh Malaysia tetapi kenapa pada tahun 1995 ia berkurangan mendadak sehingga 1.7 juta hektar.

Kejadian itu sampai kini masih tidak dijawab oleh kepimpinan Umno sejak dulu sehingga sekarang, dakwa beliau.

Mereka bimbang jika diberikan jawapan secara ikhlas dan jujur maka tidak mustahil rakyat Melayu akan marah dan tidak lagi bergantung pada parti perkauman itu lagi.

"Jangan biarkan lagi Umno berkuasa kerana tanah milik melayu sendiri tergadai apatah lagi dulunya mereka asyik menang dan ingat kemenangan itu boleh menyembunyikan penyelewengan yang dilakukan, " tegasnya.

Sambungnya, itu di tahun 1995 kini tahun 2011 tentunya terus berkurangan ekoran kerakusan kepimpinan Umno melakukan pembangunan yang yang berat sebelah.

Sepatutnya mereka mengantikan tanah yang melibatkan tanah rezab Melayu bukan terus ambil dan mengaut keuntungan peribadi.

Umno bertanggungjawab memberikan penjelasan kenapa terjadi kehilangan 1.3 juta tanah rezab Melayu di waktu  mereka berkuasa penuh terhadap pembangunan di setiap negeri, tegasnya.

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=31178:mana-pergi-13-juta-hektar-tanah-rezab-melayu&catid=1:utama&Itemid=50

0 comments:

Post a Comment