Saturday, February 26, 2011

CALON PRK : UMNO BELAKANGKAN WANITA

Sudah 15 Pilihanraya Kecil berlangsung namun tidak satupun calon wanita Umno dipilih menjadi calon termasuklah untuk PRK Merlimau. Kalau sebelum ini Umno menghentam PAS kononnya PAS anti wanita dan meminggirkan wanita, namun ternyata Umno lah parti yang memandang sebelah mata kepada wanita. Bagi Umno wanita hanya layak menjadi tukang kempen rumah-rumah dengan program gelombang merahnya tidak lebih dari itu. Lebih teruk dari itu wanita bagi Umno hanyalah untuk menjadi tukang masak di bilik gerakan peti undi Umno.

Memang wajar wanita Umno bertindak dan bangkit memprotes tindakan kepimpinan Umno mengenepikan Ketua Wanita Umno Bahagian Jasin dari menjadi calon BN di Dun Merlimau. Kepimpinan Umno langsung tidak menghargai jerih payah penat lelah wanita Umno berkempen dari rumah ke rumah.

Tindakan Wanita Umno menutup bilik gerakan mereka di Dun Merlimau merupakan tindakan yang wajar dilakukan demi maruah Wanita Umno keseluruhannya. Sepatutnya Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Jalil mesti bertindak segera 'menghukum' kepimpinan Umno yang membelakangkan wanita di Merlimau. Seluruh jentera wanita dicadangkan supaya menutup bilik gerakan dan kembali ke rumah masing-masing melayan suami dan anak-anak. Itu lebih bermakna demi dari bersengkang mata, bersingsing lengan berkempen ke sana ke mari tetapi ianya di pandang sepi oleh kepimpinan Umno.


0 comments:

Post a Comment