Wednesday, February 16, 2011

CERAMAH ANWAR VS ALI : KETUA MENTERI DIMALUKAN PENYOKONG SENDIRI










Ceramah perdana anjuran Pakatan Rakyat (PR) yang menampilkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Dr Hatta Ramli dan Hj Mohammad Sabu mendapat sambutan yang cukup hangat. Kira-kira 5.000 rakyat pelbagai kaum bersesa-sesak sejak awal ceramah lagi bagi mendapatkan tempat strategik di bahagian hadapan.

Sebaliknya ceramah Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam dihadiri oleh kira-kira 60 orang sahaja. Terbukti aura seorang Ketua Menteri tidak langsung menarik minat rakyat hatta penyokong Umno/BN sendiri untuk mendengarnya.

Umno/BN menganjurkan ceramah tersebut mungkin bertujuan untuk menarik sokongan penduduk setempat supaya tidak mendengar ceramah PR. Namun perkara sebaliknya berlaku di mana Mohd Ali sendiri dimalukan penyokong tegarnya.


安华对垒阿里讲座:首席部长惨遭支持者羞辱

    在民联所主办的重要讲座会中,民联拿督斯里安华依布拉欣、哈达蓝里博士和哈芝莫哈末沙布赢得了热烈的回响。大约5000名来自不同族群的人民,讲座未开始前已纷纷涌进会场,为的是争夺关键性的前端位子。

反之,只有60人出席了马六甲首席部长拿督斯里莫哈末阿里鲁斯丹的讲座。这种气氛证实了一州之首长无法吸引人民以至国阵-巫统支持者前来聆听。

国阵-巫统所主办的这场讲座可能是为了吸引更多当地居民,以便阻止他们到民联的讲座去。然而,适得其反的是,莫哈末阿里自己却遭到了他铁杆支持者的羞辱。

2 comments:

Lebai Cute said...

60 orang jer... okaylah tuh. kang sikit sangat jadi party tupperware lak kekeke...

amir said...

Saya ialah penduduk Kg Permatang Serai, saya mengakui ramai penduduk Kg Permatang Serai yang hadir mendengar ceramah PR pada malam tersebut. Bukan sahaja pengundi atas pagar malah pengundi yg pro-bn pun hadir walaupun terpaksa menyorok bawah pokok dirumah2 berdekatan.

Post a Comment